04 Jul

Автомобилните производители по света са обединени в опозиция срещу новите правила за системата за автоматично аварийно спиране (AEB), аргументирайки, че асистентската технология е твърде скъпа и неефективна. Властите в САЩ предлагат AEB да стане задължителна при скорости до 100 км/ч, предложение с което марки като Stellantis, Mercedes-Benz и Honda изразяват несъгласие.
Алиансът за автомобилни иновации (AAI), лобистка организация, обединяваща марки като Stellantis, Honda, Hyundai, KIA, BMW, Mercedes, GM, Ford, Ferrari, Isuzu, Mazda, Toyota, Nissan, Mitsubishi, McLaren, Jaguar Land Rover, Volkswagen, Volvo и други, са в процес на опозиция срещу новите наредби. Според Wall Street Journal, AAI е възразила срещу част от новите правила на AEB до NHTSA.
През 2016 г., някои автопроизводители доброволно решиха да внедрят AEB в повечето от своите модели. Въпреки това, сегашните наредби изискват системите AEB да могат да спират автоматично автомобили при скорости до 150 км/ч и да предотвратят сблъсък при скорости до 100 км/ч.
„Нововъведените стандарти за безопасност на превозните средства ще спасят стотици животи и ще предотвратят хиляди наранявания годишно“, отбеляза американският министър на транспорта, Пийт Бутиджиг.
Автопроизводителите обаче възразяват, смятайки, че наложените регулации са твърде скъпи и неефективни. Те също така искат да подчертаят, че допълнителните разходи ще бъдат прехвърлени върху потребителите.
„Да, това правило скъпини превозните средства, но истинският въпрос е в съотношението стойност-цена. Те ще изискват по-скъпи системи, които не значително не подобряват безопасността на водача или пешеходеца“, споделя Джон Бозела, президент на Алианса за автомобилни иновации.
Алиансът за автомобилни иновации (AAI), лобистка организация, обединяваща марки като Stellantis, Honda, Hyundai, KIA, BMW, Mercedes, GM, Ford, Ferrari, Isuzu, Mazda, Toyota, Nissan, Mitsubishi, McLaren, Jaguar Land Rover, Volkswagen, Volvo и други, са в процес на опозиция срещу новите наредби. Според Wall Street Journal, AAI е възразила срещу част от новите правила на AEB до NHTSA.
През 2016 г., някои автопроизводители доброволно решиха да внедрят AEB в повечето от своите модели. Въпреки това, сегашните наредби изискват системите AEB да могат да спират автоматично автомобили при скорости до 150 км/ч и да предотвратят сблъсък при скорости до 100 км/ч.
„Нововъведените стандарти за безопасност на превозните средства ще спасят стотици животи и ще предотвратят хиляди наранявания годишно“, отбеляза американският министър на транспорта, Пийт Бутиджиг.
Автопроизводителите обаче възразяват, смятайки, че наложените регулации са твърде скъпи и неефективни. Те също така искат да подчертаят, че допълнителните разходи ще бъдат прехвърлени върху потребителите.
„Да, това правило скъпини превозните средства, но истинският въпрос е в съотношението стойност-цена. Те ще изискват по-скъпи системи, които не значително не подобряват безопасността на водача или пешеходеца“, споделя Джон Бозела, президент на Алианса за автомобилни иновации.
Leave a Comment