Производството на нови електромобили от Volkswagen може да бъде отложено, тъй като предполагамо бъдещата им платформа за електромобили SSP (Scalable System Platform) преживява софтуерни проблеми. Това включва наследника на популярния SUV ID.4, както и електромобилът наследник на Volkswagen Golf, чиято срок за пускане на пазара е предложен през 2028 г., а не както първоначално беше планирано през 2025 г.

Cariad, софтуерно подразделение на Volkswagen, работи върху функции за SSP като бързо зареждане и автономиране на ниво 4, но проблеми се оказват бариера. Същите пречки водят до забавяне в производството, като сърцевината на предстоящи модели на Volkswagen, както и на Audi, Porsche, Skoda и VW Commercial Vehicles.

В светлината на тази борба, Volkswagen планира да актуализира съществуващата си платформа MEB, вместо да изгради нов завод за електромобили на стойност 2 млрд. евро. Това означава подобрения на съоръженията във Волфсбург и Цвикау, за да са в състояние да произвеждат автомобили на SSP, когато технологията е готова.

Така че, въпреки амбициите на Volkswagen да бъдат лидер в електромобилите, те са изправени пред препятствия, които подчертават сложността на разработването на съвременен софтуер за функции като автономно шофиране и бързо зареждане. Новата им стратегия е да се фокусират върху maximal return от съществуващите инвестиции, докато дават на Cariad повече време да разработят софтуера за SSP. Това подчертава, че битката за доминират в електромобилите е непрекъснато развиващ се процес.