26 Jul
### Дискусии в Столичния общински съвет относно смяната на директори на общински дружества
В Столичния общински съвет се разрази интензивна дискусия по повод предложението за смяна на ръководствата на няколко общински дружества. Общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера коментира ситуацията, поставяйки под въпрос истинската цел на предложението и съмненията относно неговата оправданост.
**Защо се предлага смяната на ръководствата?**
Контрера подчерта, че основната цел на предложението е да се внесе нова динамика и подход в работата на ключови области като транспорта и "Топлофикация". Той обясни, че мандатите на текущите ръководства са изтекли, и макар част от тях да продължават да работят, решението е било потвърдено от съда. Според него, старите ръководства са били използвани от ПП-ДБ-СС като удобен мишен за критики, което е довело до тяхната дискредитация. Контрера отбеляза, че „промяната“ на практика е гласувала за запазване на старото статукво, въпреки че обещаваше ново начало.
**Относно ръководството на "Метрополитен"**
Във връзка с предложението, Контрера коментира и специалната ситуация на проф. Стоян Братоев, който е ръководител на "Метрополитен". Според него, Братоев има значителен принос за изграждането на метромрежата в София, но това не означава, че не е нужно ново начало. Контрера подчерта, че промяната в ръководството не трябва да бъде обвързана само с индивидуални заслуги, а трябва да бъде част от по-широка стратегия за подобрение.
**Проблемите в транспортната система**
По думите на Контрера, транспортната система в София страда от сериозни проблеми, които се дължат на лошото управление и грешните решения на предишните ръководства, включително на сегашния екип на ПП-ДБ-СС. Той акцентира на недофинансирането, липсата на резервни части и на недостиг на персонал, което води до проблеми с обслужването на градските линии. Според него, ако финансовата рамка на транспорта не се актуализира, есента и зимата може да се сблъскаме с големи затруднения, включително значително удължаване на интервалите на движение на автобусите.
**Финансиране и проблеми с ЦГМ**
Контрера също така посочи, че Центърът за градска мобилност (ЦГМ) има проблеми с бавене на плащанията към операторите, което от своя страна забавя заплатите на служителите. Причината за това е закъснението на преводите от Столична община. Контрера посочи, че ако не се вземат мерки за актуализиране на финансите, транспортната система ще се сблъска с още по-сериозни проблеми.
**Казусът с организацията на движение**
Контрера изрази и загриженост относно организацията на движението по бул. „Патриарх Евтимий“. Според него, текущото състояние на организацията е незаконно и продължава да съществува без необходимия генерален план, което само подчертава неефективността на управлението. Той предупреди, че ако ситуацията не се реши, ще бъде необходимо намесата на СОС, за да се намери правен изход.
Контрера заключи, че София се намира в сложна ситуация с множество нерешени проблеми, които изискват спешни и ефективни мерки за преодоляване на кризата и подобряване на градската инфраструктура.
В Столичния общински съвет се разрази интензивна дискусия по повод предложението за смяна на ръководствата на няколко общински дружества. Общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера коментира ситуацията, поставяйки под въпрос истинската цел на предложението и съмненията относно неговата оправданост.
**Защо се предлага смяната на ръководствата?**
Контрера подчерта, че основната цел на предложението е да се внесе нова динамика и подход в работата на ключови области като транспорта и "Топлофикация". Той обясни, че мандатите на текущите ръководства са изтекли, и макар част от тях да продължават да работят, решението е било потвърдено от съда. Според него, старите ръководства са били използвани от ПП-ДБ-СС като удобен мишен за критики, което е довело до тяхната дискредитация. Контрера отбеляза, че „промяната“ на практика е гласувала за запазване на старото статукво, въпреки че обещаваше ново начало.
**Относно ръководството на "Метрополитен"**
Във връзка с предложението, Контрера коментира и специалната ситуация на проф. Стоян Братоев, който е ръководител на "Метрополитен". Според него, Братоев има значителен принос за изграждането на метромрежата в София, но това не означава, че не е нужно ново начало. Контрера подчерта, че промяната в ръководството не трябва да бъде обвързана само с индивидуални заслуги, а трябва да бъде част от по-широка стратегия за подобрение.
**Проблемите в транспортната система**
По думите на Контрера, транспортната система в София страда от сериозни проблеми, които се дължат на лошото управление и грешните решения на предишните ръководства, включително на сегашния екип на ПП-ДБ-СС. Той акцентира на недофинансирането, липсата на резервни части и на недостиг на персонал, което води до проблеми с обслужването на градските линии. Според него, ако финансовата рамка на транспорта не се актуализира, есента и зимата може да се сблъскаме с големи затруднения, включително значително удължаване на интервалите на движение на автобусите.
**Финансиране и проблеми с ЦГМ**
Контрера също така посочи, че Центърът за градска мобилност (ЦГМ) има проблеми с бавене на плащанията към операторите, което от своя страна забавя заплатите на служителите. Причината за това е закъснението на преводите от Столична община. Контрера посочи, че ако не се вземат мерки за актуализиране на финансите, транспортната система ще се сблъска с още по-сериозни проблеми.
**Казусът с организацията на движение**
Контрера изрази и загриженост относно организацията на движението по бул. „Патриарх Евтимий“. Според него, текущото състояние на организацията е незаконно и продължава да съществува без необходимия генерален план, което само подчертава неефективността на управлението. Той предупреди, че ако ситуацията не се реши, ще бъде необходимо намесата на СОС, за да се намери правен изход.
Контрера заключи, че София се намира в сложна ситуация с множество нерешени проблеми, които изискват спешни и ефективни мерки за преодоляване на кризата и подобряване на градската инфраструктура.
Leave a Comment